vrijdag 12 oktober 2012

Musical Ben X, mijn tweede ervaring

Mijn eerste ervaring met de musical kon je reeds  hier lezen.

Vandaag ging ik voor de tweede keer naar Ben X de musical kijken, ook deze keer met gewonnen tickets maar met ander gezelschap. Deze keer heb ik meer de tijd genomen om te genieten. Ik deed mijn ogen toe bij de helft van de liedjes om ze zo beter te kunnen begrijpen. Kippenvel! Na deze keer stelde ik mezelf vooral de vraag wat er in de acteurs hun hoofd omgaat tijdens het spelen van zo'n actuele en aangrijpende musical. Evident zal het in elk geval niet zijn.

Ik blijf bij mijn review van vorige keer toch is er deze keer 1 zin veel harder blijven hangen dan vorige keer: 'Hoeveel kan een mens hebben voor hij zichzelf dood doet?' Een vraag die ik mezelf ooit ook al heb gesteld maar dan niet in dezelfde vorm als in de musical maar dan eerder als levensvraag.

In elk geval kan ik ook deze keer kort zijn en dat is dat ik hem geweldig blijf vinden! Chapeau aan iedereen die er aan heeft meegewerkt en vooral voor de acteurs met als toppunt de hoofdrolspeler Leendert De Vis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten