donderdag 4 oktober 2012

Dag van de leerkracht

Elke dag van de week dacht ik er aan dat ik donderdag iets kleins moest gaan halen... natuurlijk... ik moet het jullie niet vertellen dat het me vandaag helemaal was ontgaan vandaag, echt iets voor mij. Deze namiddag dus licht in paniek en geen tijd om naar de winkel te gaan dus bedacht ik dat een zelfgemaakt cadeau véél leuker is, vinden jullie ook niet?

Toen kwam het besef dat mijn kleine superman wel veel juffen heeft dit schooljaar. Zijn juf op school, GON-juf en een tiental op het RC. Ik besloot dan maar om een doos te maken voor de juffen op school en 1 grote voor het RC. De GON-juf zou een kaartje krijgen mits we hier helemaal nog geen band mee hebben en mijn kleine superman deze juf ook nog niet echt heeft gezien, moeilijk maar ik ben ook maar een mens natuurlijk en kan geen oneindig veel dozen gaan maken.

Dus mijn kleine superman en dat crimineel schattige broertje van hem na hun middagdut aan tafel gezet. Eerst... kleuren maar met stiften zodat de doos er mooi uit zou gaan zien, deel 1 geslaagd. In mijn haast was ik wel vergeten het tafelkleed op de tafel te leggen #zucht# Ach ja... dat is de job voor een mannenhand, die krijgt hier alles proper. Dus verder doen was de boodschap.
Deel twee... een hartje verven met de pritt rollers verf (of hoe deze ook mogen noemen) en er stukjes gescheurde crêpepapier  op kleven. De kinderen waren door het dolle heen met al dat geknutsel. Dan mochten ze met de playmaïs zich uitleven. Ze maakten een mooie halsketting.
Deel vier... schilderwerkjes, ging vlot... de hele tafel vol, kindjes vol, ... fijn toch! De kinderen genoten volop en mama dus ook.
Daarna plasticine. Grote bollen maken en plat duwen maar om er een mooie theelichthouder van te maken. Hieronder meer daarover...

Terwijl de kindjes met al dit bezig waren maakte ik kaartjes en een gedichtje voor de juffen om hen te bedanken voor al hun inzet. Deze kaartjes personaliseerde ik met een foto van de kindjes en om het toch wel iets extra te geven gebruikte ik voor kleine broertje een foto die op zijn klasblog (hier rechts in de kantlijn) staat, hopelijk maakt de juf dan de link dat ik het super fijn dat we hun klasavonturen kunnen volgen via de blog. Ook versierde ik de doos met de tekeningen van de jongens. Eens ze klaar waren met al hun knutselwerkjes mochten ze hun doos nog verder afwerken met stickers.

Daarna was het bedtijd voor de kindjes, mama zou de rest wel afwerken.

De theelichthouders... jah... dat hard wel uit van zichzelf maar dat is natuurlijk niet klaar tegen morgenvroeg dus ik vroeg op facebook wat tips en plaatste ze in de oven... na een half uurtje gingen ze er weer uit... ze zouden wel hard worden hoor, na een uur of twee, maar mensenlief wat een stank! Nee dat had ik er niet voor over dus die er maar weer uitgehaald.

Dozen klaar en volladen maar. Tekeningen, schilderwerkjes, theelichthouder, halsketting, ... alles er in en natuurlijk wat lekkers mag niet ontbreken.

Nu staan er hier drie mooie dozen te pronken op tafel. De kindjes hebben zich super hard geamuseerd, het ventje ook met de tafel te kuisen en ik ben een tevreden mama. Meer moet dat niet zijn toch ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten