maandag 13 mei 2013

De strijd om een geschikte school, deel 3...

Deel 1 en deel 2 konden jullie eerder al op deze blog lezen en nu dus deel 3.

Eerst en vooral sorry als er schrijffouten in staan maar ik sta in overdrive... 

Afgelopen woensdag kreeg onze superman zijn IQ onderzoek en zoals verwacht was zijn resultaat veel beter dan vorige keer met als verandering dat we in de toekomst rekening moeten gaan houden met een mogelijke taalstoornis. Zijn verbaal IQ = 81, non-verbaal IQ = 104 en totaal IQ = 94. Op zich goed en we zijn blij met de vooruitgang maar het zorgt er wel voor dat onze superman geen attest krijgt van het CLB. Ik stapte daarop naar onze huisarts die me aanraadde van onze superman nog maar 2.5 dag per week naar school te gaan... Hij gaat ook 1.5 dag naar het RC... Dat zou maken dat hij nog maar 1 dag naar school mag gaan. Dat is helemaal te stom voor woorden natuurlijk. Hij ging vandaag contact opnemen met het CLB maar dat haalt niets uit natuurlijk.

Nu ik had nog hoop tot ik deze ochtend om 7:45 stipt telefoon kreeg van de school waar we hem naartoe willen laten gaan... Mijn afspraak van 9:00 uur werd geannuleerd mits CLB geen attest uit schrijft en ze het nogal stom vinden een rondleiding te geven als er geen zekerheid is op attest. In de eerste plaats hadden wij die school moeten inlichten en niet het CLB en dat wou ik daar doen omdat we nog steeds de optie COS hebben en in de tweede plaats mogen we blij zijn dat superpapa geen dagje vrij had genomen hiervoor. De vakantiedagen liggen niet voor het rapen en om dan zomaar voor niets een dag vrij te hebben genomen dat is ook te belachelijk voor woorden.

Toen ik de directie aansprak op school deze ochtend en haar er op wees dat zij me garandeerde dat het attest er zeker zou komen en zei me zei dat ik contact moest opnemen met de desbetreffende school zei ze plots dat onze superman het goed doe op school, ze doelde op een attest type 7 (waar de wachtlijsten lopen tot september 2014) en dat ze enkel de type 2 school zei omdat ze dat een goede school vond. Héél professioneel moet ik zeggen...

Ik probeerde dus nu de directie van het CLB was te krijgen maar uiteraard is die pas deze namiddag aanwezig en COS gingen ze de contactpersoon om 9:00 later terug bellen en ondertussen zijn we 9:27 en hoorde ik ze nog niet en belde ik zonet zelf weer en blijkt ze er nog niet te zijn... Waar zijn ze nu weer met hun belofte om VOOR 13 mei iets te laten weten? NERGENS!

JA onze zoon doet het goed op school maar het gaat mentaal NIET goed met hem! Ik had filmpjes en foto's bij en foto's van alle hulpmiddelen die wij thuis nodig hebben om hem toch maar een beetje te laten functioneren en ze willen er zelfs niet naar kijken!


Type 2 is ook niet onze eerste keuze maar als moeten kiezen tussen een zoon die op een school zit waar naar zijn niveau wordt gekeken en waar hij ondertussen doodongelukkig is en niet meer door kan functioneren OF een school waar hij onder zijn niveau zit maar waar hij hoogst waarschijnlijk gelukkiger gaat zijn en veel beter gaat functioneren en dat alles voor 1 stom jaartje?! Awel onze keuze is snel gemaakt!

Ik ben razend maar vooral radeloos. Je kind zien afzien en afhankelijk zijn van een stom papier dat vind ik absoluut niet normaal! Sommige mensen hebben veel te veel macht in dit land... mogen beslissen over de toekomst van kinderen terwijl ze amper hun naam en geboortedatum kennen, maar dat is allemaal normaal.

Dit wordt nog steeds vervolgt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten