vrijdag 29 maart 2013

Sensorische hulpmiddeltjes

Al geruime tijd maak ik me druk in het feit dat onze superman alles in zijn mond stopt. Zijn knuffels, kleding, dekens, handen, ... alles moet er aan geloven en op alles gaat hij bijten en zuigen.
We hadden in het verleden reeds een knuffel/bijtdoekje voor baby's met een speciaal stukje aan om op te bijen en een dekentje waarmee we hem leerden over zijn wang te wrijven als hij wou bijten. Dit ging even goed maar het bleef niet duren. Ik zocht dus al een hele tijd naar een nieuwe oplossing.

Op een dag was het zo beu dat ik een oproepje plaatste voor tips in een facebook groep. Handig die facebook want hierdoor kwam ik op de site van www.senso-care.nl terecht. Velen waren vol lof over de tangle. Hiermee zouden ze hun handen weten bezig te houden, het zou stress verminderen, concentratie verhogen, ... bon... na wat opzoekwerk kwam ik er achter dat ze deze beter niet in hun mond staken. Het leek me een nuttig ding dat ik zeker wou testen maar ik ging niets bestellen totdat ik een oplossing had voor dat bijt en zuig probleem van onze superman. Ik schuimde de site van senso-care af en botste op allemaal dingen waarop ze konden bijten. Oké... keuze genoeg maar wat zijn mijn voorwaarden?
- Hij moet altijd bij zich kunnen hebben.
- Groot genoeg om niet in te stikken.
- Hij moet het vast kunnen maken aan zijn kledij zodat hij het niet kwijt speelt.
- En liefst niet te duur.

Dat niet te duur daar stapte ik vanaf... de sleutelhanger met bijtbuisje kreeg mijn eerste voorkeur omwille van de sleutelhanger maar bij nader opzoekwerk koos ik toch voor de chewnoodle... ik vond het duur... bijna 15 euro voor een stuk rubber maar bon... ik zou er eentje bestellen om het te testen en dan kon ik nog zien.

Chewnoodle... winkelmandje in.
Tangle... 1 voor onze superman, 1 voor de jaloerse broer en ja ook 1 voor mama die het wou testen. De goedkoopste versie werd me aangeraden dus die bestelde ik dan ook. Alle 3 het winkelmandje in.

Nog niet afrekenen... nog wat rondneuzen dacht ik, nooit goed voor je portemonnee maar ik deed het toch.

Ik kwam enorm veel leuke en nuttige dingen tegen maar wou niet té zot gaan doen. Net toen ik mijn winkelmandje wou afrekenen stootte ik nog op de knikkerbollen. Die zagen er écht heel leuk uit. Wel, niet, wel, niet, wel, niet, ... Bon uiteindelijk bestelde ik er eentje die 30% en eentje die 60% gevuld was (elk kind 1 om ruzie te vermijden). Die van 90% zou ik wel bijbestellen als ze hun nut bewezen.

Alles afrekenen en wachten maar...
Exact 1 week later kwam de postbode vandaag aan met mijn pakketje, woehoew, ik helemaal blij! Als een klein kind opende ik de doos en kijk




Ik pakte direct alles uit en de kinderen zijn dolenthousiast (en mama ook).
De chewnoodle gaat op regelmatige basis in onze superman zijn mond en de knuffels liggen gewoon op de grond en ook zijn handjes zijn nog niet verrimpeld sinds hij deze heeft.
De tangle... dat is een verslaving, ja ook voor mama het grote voordeel... mijn nagels blijven gespaard.
De knikkerbollen zijn ook echt super! De gele bal zoeken en naar de andere kant begeleiden. Deze laatste zorgen echt voor veel plezier en dan de trots en euforie als het is gelukt, super! 

Ik ga in het kort zeker nog 2 chewnoodles, 2 tangles en de knikkerbollen 90% bijbestellen zodat we wat reserve hebben voor het kwijt spelen en eventueel een chewnoodle en tangle om op school te laten. De knikkerbollen zijn voor thuis maar de moeilijkste lijkt me een leuke uitdaging voor onze superman.

Zeer tevreden van deze bestelling maar vooral... van de producten, ze bewijzen hun nut, zijn gebruiksvriendelijk en ik hou er van!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten