zaterdag 9 maart 2013

Visualisatie deel ?!

Al geruime tijd was ik op zoek naar een manier om mijn pictogrammen te sorteren maar ik vond niet direct iets. Ik was steeds 5 minuten bezig om 1 pictogram te zoeken. Ook wou ik uitbreiden in mijn pictogrammen maar deed het niet onder het excuus van (wat fout van mij) 'Hij heeft het nog niet nodig.' Nu weet ik dus dat hij dat wél nodig heeft.
Een week (misschien twee) kwam ik terecht in een groep voor ouders van kinderen met ASS. Moet je trouwens zeker eens een kijkje gaan nemen als je zelf een kindje met ASS hebt, geweldige groep!

https://www.facebook.com/groups/445408488843845/

Ik zag er foto's van een dame die geweldige visualisaties heeft maar mijn ogen bleven hangen op haar doos gesorteerde pictogrammen. Eerst verklaarde ik haar voor gek, zoveel pictogrammen maar oh wat was het ordelijk en handig en nuttig en ... Oké ik was verkocht. Enkele dagen later zat ik nog steeds met dat idee in mijn hoofd dat ik er nu ook maar is iets aan moest gaan doen. Ik dus naar de winkel... enveloppen, kartonnen doos met kleine doosjes, plastic mapjes, ... ik wou ze gesorteerd hebben maar ik wou niet na-apen of ideetjes 'stelen'. Bon al mijn oplossingen tot het sorteren van sloegen nergens op. Zonde van het geld en dus terug naar de winkel en diezelfde doos gaan halen als de dame in kwestie. Op zijn minst een andere kleur dacht ik... tsjah... daar dacht het assortiment van de winkel anders over... Dus ook een blauwe *zucht*.

Bon ik kwam thuis en sorteerde mijn pictogrammen die al had en werd zo ijverig dat ik er maar ineens nieuwe ging bijmaken, het moest er ooit eens van komen. Pictoselector, sclera, word, excel, studio, ... alles vloog open op mijn computerscherm en voor ik er erg in had zat ik aan een 250-tal nieuwe pictogrammen (niet allemaal verschillende hoor, vele dubbeltjes) en toen kwam het besef... mijn printbaar magneetpapier is op. Oké dan maar op de oude manier. Lamineren en op de achterkant magneettape uit hema (met 5 meter doe je exact 250 pictogrammen van 2.8x2.8). Magneettape, nog zo'n geweldige tip uit die facebook groep. Gelukkig was ik er vorig weekend al zo nieuwsgierig naar dat ik me al een rolletje kocht.

Bon bij deze dus na 5 uur werk en hierdoor te laat voor een cursus, jawel visualisatie...





De pictogrammen rechts waren voor trouw blog lezers al reeds bekend. De andere dacht ik allemaal op het dag/weekschema te gaan gebruiken maar al gauw werd duidelijk dat het nogal onduidelijk werd en dat is nu net NIET de bedoeling. Dus kwam ik op het geweldige (al zeg ik het zelf) idee om mobiele magneetbordjes te gaan maken. Als het goed is zouden deze morgen helemaal klaar moeten zijn en zouden we schema's gaan krijgen als deze (die nu helemaal op het einde van het weekschema hangt). Ze zouden niet te groot en niet te klein zijn maar mijn handtas formaat zodat we altijd overal vele korte activiteiten kunnen gaan verduidelijken voor onze superman.


Bedankt aan de twee geweldige dames voor de tips!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten