woensdag 13 maart 2013

Liebster Blog Award voor onze superman!


Ik kreeg een nominatie voor de Liebster Blog Award van Eva's Smulhuisje waarvoor dank! Ga zeker eens kijken op haar site. Ze heeft geweldige receptjes en een leuk boek over pralines maken!

Toch even vermelden dat ik er toch wel heel blij mee ben dat ik deze kreeg en maakte, ja echt waar, zelfs een vreugdesprong(etje)! Mijn boek ligt nog niet in de rekken maar bloggen doe ik al een tijdje. Ik probeer dankzij het bloggen dingen van me af te schrijven maar ik hoop dat het toch sommige andere wat kan helpen of hoop geven.

Heel veel weet ik niet over deze award. Hij zou in 2010 zijn gestart en hij lijkt eigenlijk op een soort kettingbrief. De Liebster Blog Award is een award die je kan krijgen van andere bloggers. Op deze manier komen ook de kleinere blogs meer in beeld wat toch wel heel leuk is natuurlijk. Je moet hem niet aanvaarden (dan gebeurt er niets) maar doe je het wel dan hangen daar enkele 'voorwaarden' aan vast. Je moet dan immers de award doorgeven.

Ook over die voorwaarden zijn verschillende dingen terug te vinden dus neem ik maar diegene uit die het vaakst voorkomen.

- De blogger die jou de award heeft bezorgt zeker bedanken en toch ook wel een link geven.
- Zelf enkele blogs nomineren. De cijfers variëren tussen de 5 en 11.
- Die bloggers op de hoogte door middel van een reactie op hun blog te plaatsen.
- De 11 vragen beantwoorden die je kreeg van diegene die jou heeft genomineerd.
- Zelf 11 vragen bedenken voor diegene die jij nomineert.
- De foto van Liebster Blog Award op je blog posten.

Bij deze mijn antwoorden op de 11 vragen van Eva:

1) Waarom ben je begonnen met bloggen?
Om alles wat van me af te schrijven. Soms liep de stress rond de crisissen me wat te hoog op en het schrijven hielp me om het allemaal wat te relativeren. Nu is het eerder een leuke hobby en hoop ik dat sommige mensen er iets aan hebben en af en toe hoop uit kunnen putten.

2) Wat is de leukste reactie die je al hebt gekregen op jouw blog?
Ik krijg toch wel vaker dan ik had verwacht de reactie dat ik mooi en leuk schrijf en dat is natuurlijk geweldig fijn om te horen waarvoor dank!

3) Wat is je grootste droom?
Gelukkig blijven!

4) Met welk (bekend) persoon zou je wel eens een dagje willen ruilen?
Rob van Oudenhoven. Ik vind de manier waarop hij met zijn dochter in beeld komt geweldig! Hij heeft enorm veel respect voor mensen/kinderen die 'anders' zijn en dat inspireert me wel.

5) Noem 3 dingen waar je trots op bent.

- Mijn boek dat binnenkort gaat verschijnen.
- Mijn gezin
- Toch ook wel de manier waarop ik autisme heb kunnen aanvaarden in ons leven en hoe ik er mee om ga.

6) Wat is je lievelingsgerecht?
Nu gaan jullie lachen maar dat is macaroni met kaassaus en gehakt :)

7) Wat is je favoriete restaurant en waarom?
Tgoh, wij gaan eigenlijk zelden uit eten dus nogal moeilijk. Kan zo niet direct op eentje kopen tenzij Lunch Garden een restaurant is :p

8) Hoeveel tijd breng jij ongeveer achter je computer door?
Voor velen lijkt het veel maar eigenlijk is dat niet het geval. De computer staat de hele dag op maar ik zit er niet achter. Ik reageer op dingen als facebook als ik zie dat er iemand iets heeft geschreven dat ik interessant vind. Verder heb ik mijn boek via de computer geschreven maar daar deed ik 9 maand over dus het is niet dat ik dagenlang aan de computer zat. Als ik alles moet optellen en een gemiddelde moet nemen zal dat tussen de 1 à 3 uur per dag liggen. Naar gelang de rommel die er 's avonds nog ligt.

9) Wat doe je het liefst op een vrije dag?
Een daguitstap met het gezin.

10) Wat is je lievelingsdier?
Paard/pony daar ik zelf jarenlang heb paardgereden en zelf twee pony's heb gehad. Ik heb ze met pijn in het hart weg gedaan maar als ik zie hoe ze nu verzorgd worden bij hun nieuwe eigenaars awel... dan is dat de beste keuze geweest die ik voor hen kon maken gezien het gebrek aan tijd dat ik zelf had. Dus dank u aan de nieuwe eigenaars!

11) Welk tv-programma zag je als kind het liefst?
Tik tak en ik blijf het jammer vinden dat ze dat nu  niet meer op tv geven! Gelukkig is er de DVD.

Mijn 11 vragen aan diegene die ik nomineer:
1) Wanneer ben je beginnen bloggen?
2) Wat zou je doen als je de lotto won?
3) Wat is jou mooiste jeugdherinnering?
4) Wat is jou favoriete citaat?
5) Ik ga naar een onbewoond eiland en neem mee...
6) Wat is jou grootste droom?
7) Wat wou jij als kind later worden?
8) Wat is jou favoriete reisbestemming?
9) Hoe verslaafd ben jij aan bloggen?
10) Jou geluksgetal is?
11) Hoeveel kinderen wou je als kind?

De genomineerden... Tromgeroffel graag:
1) Essella - Kleur, Stijl en Imagoconsullente, Ontwerpster en patroontekenaar
2) Mmmhmama! -  Healthy, non-processed food for children.
3) Style Your Wedding - Trouwaccessoires
4) Zoon met een gebruiksaanwijzing - Boek over autisme
5) Mme Zsazsa ordent - Patronen en recepten

Een uiteenlopend gamma maar allemaal een bezoekje waard en vooral... stuk voor stuk juweeltjes!

2 opmerkingen: