zaterdag 26 april 2014

Korte vraag aan Caroline Gennez

Via StampMedia een vraag gesteld aan Caroline Gennez... Ik copy paste gewoon:
    
Kimberley 
Mijn zoon met ASS is volgend jaar leerplichtig en kan niet mee in gewoon onderwijs. Ondanks kamperen staat hij nog steeds op een wachtlijst buitengewoon onderwijs. Wat denk je te gaan doen aan deze problematiek? Want wij zitten volgend jaar met een leerplichtig kind thuis op deze manier.
zaterdag 26 april 2014 13:09
   
Caroline:
Kimberley, de vlaamse regering heeft beslist om in het buitengewoon onderwijs een type 9, speciaal voor kinderden met zware ASS in te voeren. Dat moet specifieke omkadering bieden aan deze jongeren. Een plek vinden in het BO is niet makkelijk, zeker niet op loopafstand, maar in Vlaanderen is het tot nu toe voor alle kinderen gelukt. Veel succes en sterkte!

De grootste onzin ooit!

2 opmerkingen:

  1. @Caroline het type 9 start pas in het schooljaar 2014-2015 als ook het M-dicreet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Mieke

      Zelfs dat klopt niet (hoewel ik denk dat je het wel juist bedoeld)... Type 9 start pas in het schooljaar 2015-2016.
      Buiten dat vind NIET elk kind een plaats in BO. Waarom zijn er anders overal lange wachtlijsten (wat niet meer bestaat want nu noemt het aanmeldingslijst... 1 pot nat want het stelt hetzelfde voor maar bon)? Waarom zit mijn zoon dan al twee jaar thuis?
      En op loopafstand... De dichtstbijzijnde school is hier 30 km van mijn deur... dat vind ik al ver overdreven als je weet hoeveel uur je kind daarvoor op een bus moet zitten.

      Groetjes Kimberley

      Verwijderen