dinsdag 15 april 2014

15 minuten aan tafel met Thibeau

Even een korte schets van onze 15 minuten aan tafel met Thibeau.
Het avond eten is spinaziepuree met vis (hij eet geen puree, ah nee want dan weet hij niet wat er in zit).

Hij begint direct te zeuren dat hij het niet lust waarop ik reageer 'Dan eet je niet.' en ik negeer hem verder terwijl hij gezellig naast mij verder staat te zeuren en mopperen.

Lucas springt recht 'Ik wil kijken wat er in het mandje in de ijskast zit.' (potje met chocolade eitjes van bij bomma dat weg was wegens leeg). Thibeau gaat er achteraan.
Lucas doet de ijskast op 'Oooooh het mandje is weg!' waarop Thibeau de ijskast toe smijt en vraagt 'En aan de andere kant?' (van de deur van de ijskast dus).

Daarna gaat hij weer aan tafel zitten en moppert weer. Wij zeggen tegen elkaar 'Smakelijk.' waarop Thibeau vanuit het niets plots zwijgt en doodserieus 'Smakelijk.' terug zegt. Het klonk echt heel erg grappig.

Hij beveelt me zijn vis te snijden waarop mijn reactie is dat hij het maar mooi moet vragen. Hij blijft me commanderen dus ik negeer. Hij gaat dan maar zijn puree snijden. Uiteindelijk zegt hij iets en ik versta hem verkeerd en dacht dat hij vroeg zijn puree te snijden dus deed ik dat. Drama alom dus plet ik met mijn vork de puree wat zodat hij terug 'aan elkaar' is. Hij kopieert me en doet me na en blijft het doen dus vraag ik of hij er platte kaas van gaat maken waarop hij natuurlijk volmondig 'Ja!' antwoord.

Papa maakte me er attent op dat hij me eigenlijk vroeg om zijn vis te snijden dus doe ik dat. Blijkbaar snij ik hem fout want het moest zo en zo en zo (stel je hierbij veel handgebaren voor die niet te volgen zijn). Ik vertel hem dat ik het niet meer aan elkaar plakken. Dus begint hij met zijn handen zijn vis te 'schikken' op zijn bord en zegt dood serieus 'Voila kapot.'

Uiteindelijk begint hij zijn puree op te scheppen met zijn vork (WAUW hij eet puree!!!). Hij houdt zijn vork omhoog 'Kijk ik kan er niet meer door kijken!' dan eet hij zijn vork leeg en houdt het vork vlak voor zijn ogen en tuurt door de openingen van het vork en antwoord heel vrolijk 'Kijk en nu kan je er wel door kijken.' weer een schep 'En nu weer niet!'

Uiteindelijk laat hij nog heel veel op zijn bord liggen (in hoeverre je het veel kan noemen als er amper iets op hun bord wordt gelegd) en wil een koek. Hier is de regel (gezien de kleine hoeveelheden) heel simpel. Niet alles op is geen koek. Ik zeg hem dit dus ook. Hij zeurt en moppert en staat dan boos recht en gromt 'Ik moet geen koek hebben! Koek is niet lekker voor mij! Bah ik wil geen koek!' Waarop hij omslaat en vrolijk vraagt 'Mag ik nu boven spelen?'

Ja hij mag boven spelen en smijt de deur dicht waardoor hij wordt terug gefloten en de deur opnieuw mag toe doen... Op een normale manier.

Eten met Thibeau... Een (grappige) uitdaging...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten