donderdag 29 november 2012

Nieuwe hulpmiddeltjes

Al 1.5 week ondertussen krijgt onze kleine superman weer de ene crisis na de andere. Ik werd er zo stilaan zot van de tijd voor verandering of nee... verduidelijking. De situaties waar we momenteel de meeste problemen bij hebben heb ik in kleine schema's gegooid in de hoop dat ze werken.

Onze superman springt tegenwoordig nogal graag in en uit de zetel met de nodige ongelukken als gevolg dus...





Hij testte deze reeds even uit en bekeek mijn reactie toen hij in de zetel sprong en als hij mooi ging zitten. Hij besefte dat zitten toch wel veel fijner is!

Hij slaat tegenwoordig ook zeer vaak, vooral op zijn papa en broertje dus...


's Morgens is het tegenwoordig de gewoonte van te treuzelen, alles 10 keer te vragen en mij alles 10 keer te laten herhalen dus bij deze...


Elke keer moet ik tot het oneindige aan toe herhalen dat hij pas een koek krijgt als zijn bord leeg is en keer op keer blijft hij vragen 'Nu koek?' dus dat is vanaf nu ook opgelost...


Sinds hij zichzelf kan uit- en aankleden wil hij het ook écht zélf doen maar dat duurt lang. Elke keer een toertje rond de tafel, enkele keren vragen of hij echt wel dat kledingstuk nu moet aandoen, ... dus vanaf nu een schema met duidelijk de volgorde van de kleding op zowel voor 's morgens als 's avonds...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten