maandag 12 januari 2015

Kleurenanalyse door Colorful Life - Sofie Lambrecht

Al een tijdje wil ik iets schrijven over de kleurenanalyse die ik kreeg maar door de grote drukte hier in huis kwam het er maar niet van. Door omstandigheden vandaag geen bewust thuisonderwijs dus kan ik er eindelijk even tijd voor maken, kan ik ineens even ontspannen na een behoorlijk slopende week.

Op 28 december 2014 kreeg ik een kleurenanalyse bij Colorful Life - Sofie Lambrecht. Ik stond er wat afwachtend tegenover. Ik en mode gaan al niet bepaald samen laat staan dat ik ook nog eens daar dieper op zou ingaan. Ik heb altijd aan winkelen een hekel gehad laat staan dat ik nog is extra zou moeten nadenken in de winkel over welke kleur wel of niet bij me past.

Het eerste waar ik aan denk als ik terug denk aan mijn kleurenanalyse is dat er steeds ruimte is om je baby te voeden tussendoor. Handig! Maar veel fijner is natuurlijk dat je helemaal kan ontspannen en er dus even een man in de buurt is om voor je baby te zorgen. Zo kan je je helemaal laten onderdompelen in de wereld van de kleuren.

Ik kwam moeizaam op gang, maar dat lag niet aan Sofie maar aan mezelf. Ik zag écht niet of ik nu warme of koude kleuren nodig had en welke kleuren me al dan niet beter stonden. Sofie bleef geduldig en legde uit hoe ik kon zien welke kleur bij me past. Zag ik het niet deed ze gewoon haar handelingen even opnieuw en legde het uit en al zeg ik het zelf, tegen het einde zag ik het toch wel (een beetje). Maar ik vertrouwde op Sofie haar deskundigheid.

Het moeilijkste vond ik het los laten van kleuren die ik wel en niet mooi vind. Ik heb namelijke een hekel aan roze. Elke keer er dus een roze tint voorbij kwam ging het moeilijker. Sofie bleef geduldig en uiteindelijk zat er op het einde toch wel 1 roze tint bij (maar wel een donkere).

Ik bleek van het type winter te zijn met de donkerdere kleuren voorop. Als ik dan ga kijken naar mijn laatste aankopen kan ik trots zijn op mezelf. Ik heb toch een beetje gevoel voor mode!

 

Sofie toonde me nog hoe ik kleuren kan combineren en wat bij mij het beste zou passen.

Ik hield er een heel fijn gevoel aan over en ga nu zelfs liever winkelen dan ervoor want ik kan veel gerichter gaan winkelen. Ik weet dat ik best bij de felle en pastelkleuren weg blijf dus hoef ik dat al niet in de rekken te gaan zoeken om dan in de paskamer tot de conclusie te komen dat ik het toch niet mooi vind staan. Voor mij een hele verademing.

Ik hoop dat Sofie gauw haar diensten uitbreid zodat ik ook bij haar kan gaan om te leren hoe je basis make-up op doet en als extra'tje voor mezelf verschillende soorten manieren om sjaaltjes te leren knopen. Gewoon omdat het leuk is!

Nog eens een welgemeende dankjewel Sofie voor je persoonlijke en geduldige aanpak!
Een aanrader, zelfs voor mensen zonder gevoel voor mode, zoals ik!

Want ook ik ben meer dan een mama. Ik ben vrouw, echtgenote en mama en ook ik mag stralen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten