donderdag 9 oktober 2014

Grimms

Eerste wilde ik er niet over bloggen... Twee blogs over speelgoed op 1 dag leek me wat veel van het goede maar toen bekeek ik de reeks foto's die ik had van onze grimms regenboog en toen dacht ik aan de aankomende feestdagen... Jah... Nee ik word niet gesponsord en nee ik krijg niets voor reclame... De fabrikant is zelfs niet op de hoogte van deze blog. Het is eerder zo iets van 'Waar het hart van vol is, loopt de mond van over.'

Sinds een dikke twee maanden hebben wij twee sets van grimms speelgoed in huis. De regenboog en de aarde. Beiden de grote versie.

Op internet vind je er tal van leuke dingen over en ook wij ontdekten er al de leuke kanten van of eerder... de kinderen. Ze zeggen dan dat kinderen geen fantasiespel hebben maar we zagen al tal van dingen passeren. Poppenhuizen, dierentuin, garages, bruggen, tunnels en vandaag zelfs een levend schommelpaard, wiebelschoenen en een tol. Goed voor evenwicht, fijne en grove motoriek, kleuren leren kennen, fantasiespel, ...

Op zolder staat nog water, vuur, de lelie en enkele potjes van grimms... Laat die feestdagen maar snel komen zodat deze snel van zolder kunnen komen. Ik kan nu al niet meer wachten om te ontdekken welke leuke dingen de kinderen er dan weer van gaan maken.
Een schommelpaard

Rondjes draaien op 1 voet op een stukje regenboog en ondertussen proberen de andere stukken aan je buik te laten hangen zonder dat ze vallen.

Wiebelschoenen

Bruggen en tunnels in autoland

Dierentuin

Poppenhuisje in de tuin

Poppenhuis met garage in de tuin

Een doorkruip tunnel voor poppen

Het prijskaartje van de grote versies is iets minder maar toch vind ik het, het meer dan waard! Ze zijn stevig, leuk en garanderen uren speelplezier! Hier is het 1 van de favoriete dingen van zowel de jongste als de middelste als van de oudste (en ook van mama en papa).

En ondertussen zitten ze nu weer gezellig te rijden in hun ingebeelde auto waarin ze zich keurig vast klikken en bellen met een machientje (carkit) want anders is het gevaarlijk.

1 opmerking: