woensdag 14 mei 2014

Hebruikbare luiers en doekjes.

Na twee baby's waarbij ik amper iets hoorde over herbruikbare luiers laat staan doekjes hoorde ik toch stilaan meer en meer mensen die herbruikbare luiers gebruikten. Eerst interesseerde het me zo niet... De kans dat er een derde baby zou komen was klein. Tot we dan groen licht kregen van de gynaecoloog en ik de maand erna die positieve test vast had.
Ondertussen waren we al 4 jaar nadat Thibeau was geboren en binnen mijn vriendenkring zag ik meer en meer mensen het gaan gebruiken. Ik twijfelde... De kost is groot en voor 1 baby (ondertussen weten we wel bijna zeker dat er nog eentje volgt maar toen nog niet) die kost doen leek me absurd. Dan laat ik manlief die resoluut tegen was nog buiten beschouwing.

Victor werd geboren en ik wilde het toch wel héél graag proberen, maar manlief zei nee dus respecteerde ik dat. Ook toen ik het aanbod kreeg van een vriendin die er wou opsturen om te testen. Tot enkele weekends terug. Een eerste (zeer aangename) ontmoeting met de dame in kwestie die me er gaf en ook een ander soort om te testen. Ik dreef mijn wil door (sorry lieve man van mij).

Ik begon ze te testen en ik werd helemaal fan! Ik wil ook!!! Oké hoe krijg ik manlief overtuigd? Juist ja... hoe overtuig je een man?
'Lieve schat jij mag kiezen als je niet wil hoeft het niet dan stuur ik deze terug en stop ik er over.'
1 dag later komt manlief af 'Doe maar. Ik ga er wel in groeien.'
Whaaaaa!!! Uiteraard liet ik hem geen kans om zich te bedenken en vloog op internet. Die lieve vriendin gaf me een site waar je voor weinig geld toch fijne herbruikbare luiers kon bestellen. Een andere vriendin wist me dan ook weer te zeggen dat ik bij de gemeente moest informeren en ja hoor... die betalen maar liefst 50% terug! Het zou geen 15 weken duren of ik heb mijn prijs van mijn herbruikbare luiers er uit en bij mijn weten zal Victor nog meer dan 15 weken luiers dragen (Thibeau is 4 en draagt er nog dag en nacht...).

Diezelfde dag bestelde ik ook herbruikbare doekjes op www.blabloom.com . De doekjes kwam de volgende dag al aan... Die nam ik ondanks dat ik nog geen luiertjes had direct in gebruik.

En WAUW!!! De doekjes zijn een klein wonder. Thibeau heeft geen uitslag meer, verschonen is aangenamer voor de kindjes en mij en het gaat zoveel makkelijker en sneller. De cheeky wipes staan met stip op 1 met dingen waarvan ik ze 5.5 jaar geleden had moeten kennen.


Vandaag werden de luiertjes geleverd. Gebruiken kan ik ze nog niet. Ze moeten eerst nog weken en wassen. Het is zoals een nieuwe handdoek... die droogt ook niet van het begin goed af dus de luiertjes moeten ook eerst 'leren' absorberen. Ze zitten al in de wasmachine met extra spoel en weekprogramma.

Nu toen ik ze uitpakte stuiterde ik zowat rond. Zo leuk!!! Het leuke er aan zijn de prints! Die warme zomerdagen waarin je baby/peuter/kleuter rond beweegt in luier gaan zoveel leuker zijn. Geen lelijke wegwerpluier meer maar vanaf nu een coole en stoere kont!

Oh ja voor diegene die denken dat het veel werk is... Ik heb maar een machine in te steken wanneer ik wil en op start te duwen. Gewoon waszak er in en klaar. Ik hoef niet kortingen te zoeken, te zoeken achter acties, daar naartoe te racen, te vechten om mijn pakken pampers en daarmee naar huis te sleuren. En mijn luiers zullen nooit plots op zijn, want ja in het verleden heb ik dat ooit meegemaakt... drama!!!

En manlief? Die is ondertussen er al over en zelfs bijna een fan!
De luiers staan op puntje 2 op mijn bovengenoemd lijstje.



OPGELET! 1 groot nadeel! Ze zijn verslavend leuk!

3 opmerkingen: