woensdag 31 december 2014

Goede voornemens voor 2015

Goede voornemens... Normaal doe ik er niet aan mee. Veel zeggen, weinig doen... Zo gaat het meestal toch bij mij. Zo ben ik namelijk al 16 jaar aan het stoppen met nagelbijten... Njah, ik moet jullie vast niet vertellen dat dat nog niet gelukt is.
Toch wil ik het dit jaar wel doen. Waarom? Omdat ik meer bij de dingen stil sta. Ik sta bewuster langer stil bij keuzes die ik (of samen met mijn man) maak, wat ik doe met de kinderen, hoe ik opvoed, wat ik wil, ... Dus sta ik ook al enkele dagen stil bij wat ik echt wel graag anders wil zien en doen in 2015, daar gaan we dan...

- Geduldiger zijn.
- Meer nadenken voor ik iets zeg of doe.
- Me meer bezig houden met mijn geloof en regelmatig naar de kerk gaan.
- Vaker koken en daarmee bedoel ik dan vooral in het weekend.
- Meer aandacht besteden aan mezelf.
- Een betere mama voor de kindjes en vrouw voor mijn man zijn, maar ook een betere vriendin.
- Meer dingen belangeloos doen voor anderen.
- Vaker dankbaar zijn voor de kleine dingen.
- Die laatste kilo's verliezen en er daarna misschien enkele weer bijkomen (wie weet wat brengt 2015 ons).
- Minder roepen.
- Vaker bloggen.

- Ja en ik zet het er bij... Stoppen met nagelbijten!

Ik ben benieuwd naar jullie goede voornemens...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten