woensdag 2 juli 2014

Papa heeft bijna vakantie...

'Mama papa slaapt nog boven hé.' 'Nee, jongen papa is gaan werken.'
'Mama ik mis papa.'
'Mama wanneer is papa een hele dag thuis?'
'Mama ik wil met papa spelen.'
'Mama ik hou van jou maar ik mis papa.'
'Mama papa komt na het eten thuis hé?'
'Mama Victor mits papa ook.'
...

Ja jongens mama weet het... papa werkt veel en hard, maar dat is ook nodig. Er moeten immers centjes zijn voor jullie kleertjes, eten, speelgoed, leuke uitstapjes, ... Het is nu van de paasvakantie geleden dat papa nog eens wat meer thuis was dan 1.5 dag per week (op die enkele verlengde weekends na) en dat is voor onze jongens heel erg lang geleden. Ze missen papa... Nog twee daagjes werken en dan is papa 3.5 week thuis hoewel papa dan weer zaterdag al direct een hele dag weg moet... De bomma haar nieuwe kleerkast moet in elkaar gezet worden en dat kan bomma natuurlijk niet zelf.

Die eerste week zal het ook heel erg druk worden... kinderpsychiater, tandarts, uitslagen stotteronderzoekjes van Thibeau en een doop plannen want ja hoor deze mama en papa kregen het in hun hoofd een doop te plannen op 2 weken tijd... en dan ook nog die doop zelf wat weer veel van onze jongens gaat vragen. Daarna... ontspannen, ontspannen en nog is ontspannen! Het is nodig! De laatste weken zaten weer vol gesprekjes met therapeuten, onderzoekjes en nog veel meer dingen waaronder ook een intake gesprek voor mama. Ik denk dat het de eerste keer is dat ik het op mijn blog vermeld maar ja na 1.5 jaar wachtlijst is het ook mama haar beurt voor haar onderzoeken op ASS. Ikzelf ben dus ook weer heel moe want ja ik hoor het graag 'Amai jij bent een sterke madam!' maar ook ik word wel (mentaal) moe van altijd maar weer al dat gedoe. Ik heb het voor onze kindjes over maar het is niet te onderschatten (wat velen wel doen).

Dus daarom...
Papa heeft bijna vakantie...
En daar zijn niet alleen de kindjes blij om!
Even ons gezinnetje helemaal de kans geven om uit te blazen... te ontspannen en vooral... te genieten. Hoewel we dat nu ook al doen hoor. Elke dag van de kleine dingen, maar daarover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten