zaterdag 28 september 2013

Wanneer? Wanneer? Wanneer?

'Mama wanneer komt Sinterklaas uit Spanje?'
'Mama wanneer ben ik jarig?'
'Mama wanneer is broer jarig?'
'Mama wanneer komt de baby uit de buik?'
'Mama wanneer komt de kerstman?'

Jaja het einde van het jaar is weer aangebroken. Vorig jaar stond ik klaar met aftelkalenders. Dit jaar ietsje anders. Het werk dat ik vorig jaar in al die aftelkalender heb gestoken, nee dat wilde ik niet opnieuw doen. Die tijd kan ik echt wel aan andere dingen besteden.

Al een hele lange tijd (maar echt veel te lang) kreeg ik van een geweldige madam een mailtje met haar jaarkalender in. Super! Geweldig ding! En ik moest hem maar aanpassen naar wat wij wilden... Maar ik vond hem te klein... Rijtjes en kolommetjes aanpassen, foto's aanpassen, kleurtjes aanpassen, rijtje extra aanmaken bovenaan zodat duidelijk is in welke maand we zitten, ... Kortom het was me toch wat veel werk voor iets dat onze superman (toen) niet zou begrijpen.

Ondertussen zag ik bij een andere fantastische madam ook zo'n kalender verschijnen en rond datzelfde moment begon zoonlief met al zijn vragen. Pfieuw nee toch nog maar niet. Geen tijd en teveel stress dus nog even wachten.

Dan begon ik er maar over te praten met nog een andere vriendin en die vond het ook wel een goed idee en die ging meteen aan de slag. Zij startte van nul in photoshop. Njah dat programma heb ik niet maar bon kon ik nog achterblijven met een zoon die echt om meer duidelijkheid vroeg. Nee dus.

Deze mama zette alle programma's open (wat kan je er veel tegelijk openen als het nodig is) en ging aan de slag. Enkele uurtjes en toch ook wel wat gevloek later was hij af. Onze jaarkalender... Van oktober 2013 tem september 2014... Te onduidelijk nee opnieuw... Het werd een jaarkalender voor 2014 maar daarvoor hangen nog de laatste drie maanden van 2013 die ik er kan afknippen van zodra dit jaar voorbij is. Zo hoef ik ook tot eind 2014 niet opnieuw aan de slag te gaan.

Dan heb je daar die geweldige kalender en iedereen met een geweldig magneetbord voor hun kalender... Hoe moet ik dat nu toch doen met magneetjes? En dan nog een nieuw bord gaan kopen natuurlijk. Pfff nee ik zag dat niet zitten dus ik kroop op zolder want ik was er zeker van dat ik nog ergens een prikbord had liggen. GEVONDEN!!! Ideaal want dankzij de prikker zitten er gaatjes in de dagen die voorbij zijn, lekker duidelijk.

Bij deze onze jaarkalender met dank aan alle inspiratiebronnen, jullie zijn fantastisch!


Groen = vakanties / blauw = weekends / Foto's = verjaardag / Picto's = feestdagen

3 opmerkingen: