donderdag 18 april 2013

Grappige situaties

Nu ja... eigenlijk zijn ze niet grappig. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn als mensen niet gewoon zeggen wat ze bedoelen maar als je ze in hun context plaats zijn het toch wel leuke momenten om te onthouden.

Nadat ik daarnet weer zo'n momentje meemaakte dacht ik... laten we nog eens een leuk en luchtig berichtje posten.


Ik post hier enkele situaties van de afgelopen twee dagen.

Ik: Dat mag niet Lucas, zie dat ik het niet meer zie hé.
L: Jaja.
Niet veel later ga ik kijken en deed hij het opnieuw.
Ik: Awel dat mag toch niet?!
L: Mama ni zien é!
--> Hij bedoelde dus dat ik het niet had gezien op het moment dat hij het opnieuw deed.

Thuis proberen we de échte vloek woorden te vermijden wat er dan gebeurd is het volgende...
Ik: Pot vol koffie! Dat mag niet!
L. gaat naar de koffiepot en zegt verontwaardigd 'Mama koffie op?!'
Omkleden levert hier toch ook wel grappige situaties op als ik er niet op let.
Ik: L. doe je broek aan.
L. doet zijn broek over zijn pyjama, blote poep, ... aan.
of...
Ik: L. doe je schoenen aan.
L.: Hooo mama da gaat nie.
Ik: Hoe dat gaat niet?
L.: Neehee, heb sloefe nog aan.

Ik: L. we gaan slapen.
L. gaat op de grond liggen 'Slaapwel mama.'


Ik: Pak de choco even voor mama.
L. pakt de choco en blijft met de pot in zijn handen staan zonder te bewegen.


Ik (al behoorlijk lastig na een moeilijke ochtend): L. wil je nu alstublieft uw jas aandoen?!
L.: Nee.
Ik: Doe nu je jas aan.
L.: Hooo mama jij ebt vraagt, L. nee ezegd!
      --> 101 voorbeelden van deze.

2 opmerkingen:

  1. haha lol!

    (ik ben kilian de jans van assna btw)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kilian :)
      Fijn dat ik je in het echt leerde kennen gisteren :)
      Groetjes

      Verwijderen