woensdag 13 februari 2013

Piet piraat

Zoals velen onder jullie al wel weten heeft onze superman sinds gisteren zijn eigen stoere piet piraat kostuum. We kochten het omdat hij donderdag (morgen dus) verkleed naar het RC mag gaan en hij wou echt piet piraat, geen piraat, leeuw, bumba, plops, tijger, clown,... nee Piet piraat en niets anders. Eerst zocht ik me een ongeluk maar ach, ik zou zijn mama niet zijn als ik het niet voor mekaar kreeg ;)

Gisteren avond begon hij al... 'moge lela, pie pijaat eeeeeee mamaaaaah' Ik al met handen en voeten an het uitleggen dat hij donderdag als piet piraat mocht gaan en blablabla... Na veel vijven en zessen op het schema aangebracht en het was oké voor onze kleine superman. Tot deze ochtend als we moesten vertrekken...

'mamaaaaa vandaag lela, pie pijaat eeeee' wel 100 keer en wel 100 keer legde ik met het schema bij de hand uit dat hij MORGEN als piet piraat mocht gaan. Een crisis van jewelste, gekrijst, gegil, hoofdbonken, huilen, ...
Bon dan maar onder de arm en zo in de auto duwen, ja duwen en ik kan jullie verzekeren, geen gemakkelijke opgave. Ik klik hem vast en nog voor broertje vast zit is onze kleine superman al weer los. Ik klik hem weer vast en maak me nu toch even boos, hij moet immers vast zitten. Bon tegen dat ik 1 km van huis was had ik al 4 keer aan de kant gestaan omdat hij zich los maakte en door de auto smeet. Oké, ik geef toe... Op deze manier kan ik geen 23 km naar het RC rijden zonder ongelukken te doen dus ik zeg hem dat we terug rijden voor zijn kostuum. Crisis gedaan, thuis kostuum aan, terug de auto in en ik krijg vrolijke plopliedjes te horen vanop de achterbank.

Daar stond hij dan aan het RC... helemaal als enige in kostuum... Ik leg het aan de therapeuten uit en die moesten er wel even mee lachen... njah kan me inderdaad voorstellen als je een mama ziet aankomen met een gezicht op donderen, die diep zucht als haar zoon vrolijk gilt 'Kij ikke pie pijaat juf X en X en X' en dan haar uitleg doet over wat is gebeurd dat ze inderdaad even lachen.

Als onze kleine superman iets in zijn hoofd heeft ga je er niet zomaar tegenin zonder de gevolgen te dragen hoor. Ik hoop dat na de vakantie het nieuwe van het kostuum er af is zodat hij wel 'normaal' naar school en RC kan anders vrees ik dat er nog enkele zware dagen zullen volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten