zaterdag 16 februari 2013

De kringloopwinkel

Eens niet over onze kleine superman ;) 

Ik ontdekte ... nu jah niet echt correct ik kende het al wel natuurlijk, maar ging er nu pas echt binnen dus... ik ontdekte vandaag de kringloopwinkel.
We gingen er naartoe omdat we op zoek zijn naar een simpel goedkope kast die niet echt nieuw hoeft te zijn... we willen ze namelijk zelf 'pimpen' maar niets gevonden.
Wat vond ik wel... een leuke short voor Thibeau deze zomer en leuke bordjes voor Thibeau zijn mini feestje bij ons thuis mits hij volgende week jarig is.

We liepen er zeker een half uur rond, ik vond het geweldig! Ik ben vastbesloten er vaker naartoe te gaan zowel om spullen te schenken als zelf te kopen. Er zijn nog zoveel mooie dingen waar je zoveel mee kan doen en vooral... onze kids moeten maar eens gaan leren dat het niet zomaar vanzelfsprekend is om 1/3 living voor zichzelf te hebben vol met speelgoed, een kleerkast vol nieuwe kleding en alle luxe van de wereld.
Ik ben zelf opgevoed met vooral materialistische waarden en eerlijk... dat vind ik heel jammer en toch geef ik dat onbewust door aan mijn kinderen.
Onze superpapa die werd dan weer opgevoed met heel andere waarden en normen, die kon thuis altijd terecht, kreeg veel vriendschap en liefde en steeds een luisterend oor. Een hele andere wereld die hier wel eens botst maar vooral, mij al veel heeft geleerd! Dus beetje bij beetje probeer ik dit bij te sturen en onze kids de 'echte' waarden en normen van het leven bij te brengen. Niet alles draait immers om geld en materiaal, echte liefde en vriendschap zijn veel belangrijker!

Een short in perfecte staat en bordjes van Pooh kostte ons in totaal 3 euro en weet je wat... we zijn er even gelukkig mee als dat de short uit de oorspronkelijke winkel zou komen en dus 25 euro zou kosten en de bordjes mij 5 euro zouden kosten in een supermarkt. 27 euro uitgespaard en even gelukkig, mooi toch?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten