zaterdag 22 september 2012

Fantasiespel een hele opgave

Fantasiespel is voor mijn kleine superman geen evidentie. Daar waar zijn broertje torens met blokken maakt en trots roept huis of met een potloodjes door het 'huis' rent en gilt 'toek toek tjein' daar is onze kleine superman allemaal maar vreemd van.

We kochten verschillende dingen om hem te stimuleren zoals een keukentje, winkeltje, werkbank, ... en ik oefende er vaak op met hem en ja hij deed me flink na hoor! Je kan onze kleine superman alles aanleren, ja jullie lezen het goed, aanleren. Uit zichzelf zal hij niet zo heel veel doen en al zeker geen fantasiespel. Nu jah... hoe kan je fantasiespel aanleren zou je denken? Wel ik geloofde er ook nooit in want dat is iets in je hoofd en mijn kleine supermandeed het altijd wel mooi mee hoor. Soep koken, huisjes bouwen met blokken, ... maar hij deed enkel wat ik voordeed.

Tot daarnet. Plots hoor ik achter me mijn kleine superman gillen 'Kom Dora, komaan, Let's go!' Dus ik draai me vliegensvlug om zodat ik kan kijken wat hij doet en hij doet het opnieuw. Hij steekt zijn handje uit naar opzij en roept opnieuw heel luid 'Kom Dora, Komaan, Let's go!' en hij rent rond de tafel om vervolgens te zeggen 'Goed gedaan Dora! Well done!'

Ik kreeg een glimlach tot achter mijn oren want hij deed alsof! Dit is nieuw, niet iets wat hij van mij leerde! Hij deed het spontaan en helemaal uit zichzelf! Wat ben ik toch weer trots op mijn kleine superman dat hij deze stap heeft gezet!

1 opmerking: