dinsdag 25 september 2012

De Efteling

Vorige zondag gingen we met het gezin en een bevriend koppel naar de Efteling. We hadden daar afgesproken om kwart voor 10. Om 9:35 stond we aan de ingang te wachten op 'Lie' en 'Tinoly', zoals mijn kleine superman ze noemt, in alle drukte. Mijn kleine superman trok direct een beetje wit weg en staarde onrustig om zich heen. Hij verteerde duidelijk de immense drukte niet. Hierdoor begon hij wat lastig te worden, hij begon op bloemen te trappen in de bloemperkjes, duwen en slaan op mama en papa, ronddraaien, trappelen, ... Wat we ook zeiden niets hielp. We stelden hem voor om in de rugzak (zo eentje voor op je rug) te gaan zitten maar nee dat wou hij niet. We besloten hem dan maar even te laten doen en hem alles op zijn manier in zich op te laten nemen.
Toen uiteindelijk 'Lie' en 'Tinoly' er waren vloog hij op hen af. Hij zocht direct bescherming in 'Lie' haar armen. Ik was opgelucht dat hij toch ergens naar die bescherming zocht en dat dat op die moment niet bij mij was dat maakte mij zelfs niet echt zoveel uit, ik was al lang blij een kleine glimlach op mijn kleine superman zijn gezichtje te zien.
Nu konden we tot aan de gastenservice gaan voor het documentje dat we via de uitgang op de attracties mochten met hem, vlotte service en afhandeling waarvoor een dikke pluim aan de Efteling!

En zo ging onze dag van start, hop het park in en toch maar eerst even een toiletbezoekje na die lange rit want mijn kleine superman is natuurlijk nog maar 2 maand zindelijk maar hij doet het super! Hij moest en zou met 'Lie' naar het toilet gaan en niet met mama. Eens mijn kleine superman iets in zijn hoofd heeft kan je hem niet op andere gedachten brengen dus 'Lie' gaat met hem naar het toilet maar als ze zelf even naar het toilet moet, geeft ze mijn kleine superman even naar mij. Die moet dus even met mij mee naar het toilet... gevolg... een kleine crisis. Huilen, deur willen los doen, er uit vliegen eens mama klaar is en in 'Lie' haar armen rennen. Zo is hij nu éénmaal, hij weet wat hij wil :)

Hop naar het sprookjesbos, nostalgie ten top maar niets voor onze jongens. Mijn kleine superman keek maar wat om zich heen maar zijn broertje vond de paddenstoelen wel héél leuk!


Toen we aan die man met zijn lang nek kwamen was kleine broer niet meer te houden. Daar waar mijn kleine superman maar angstig naar keek daar was zijn kleine broer vol van. We kregen hem niet mee verder :)
Ik vond het bordje bij de prullenmand wel leuk :) ideaal voor hier in de straten te zetten vind ik :)




Na het sprookjesbos tijd voor actie. Mijn kleine superman is er vol van! Hoe sneller, hoger en heviger hoe liever, raar toch voor een supermannetje als hij. Over de verwerking achteraf gaan we het nu niet hebben ;) We begonnen met een paardenmolen, stoeltjes die rond vlogen en waar mama mee in moest mits papa en 'Lie' dit niet zagen zitten en 'Tinoly' ging al met mijn kleine superman dus iemand moest met kleine broer mee natuurlijk. Oh wat had ik daar een spijt van, gelukkig had ik al een half uur niet gegeten :p De kinderen vonden het fantastisch.
Daarna gingen alle kindjes in de rups :)
Ook de slakken in de hoogte waren een succes hoewel 'Lie' met haar hoogtevrees daar misschien iets anders over dacht :)



Dan tijd voor wat meer actie. Het leuke aan een bevriend koppel mee hebben is dat mama en papa ook is iets kunnen doen! Dat was lang geleden en toch wel heel fijn! Een houten achtbaan, de Python, de vogel rock, ... Het was zeker leuk!
Na de middag begon het wat te regenen maar dat kon onze dag niet verpesten! We hadden onze regenjassen bij en konden er nog wel even tegen.
Mijn kleine superman vroeg al van bij het begin achter de 'tjoek tjoek tjein' dus gingen we daar ook op uiteindelijk. Het is zijn nieuwe passie sinds twee weken en hij was er dus heel enthousiast over :)

We sloten de dag af in de souvenirshop. Terwijl mama een knuffeltje koos voor kleine broer die ondertussen uitgeput in de rugzak sliep, koos mijn kleine superman, heel verrassend ;) voor een stoomtreintje.


Moe maar voldaan namen van afscheid van 'Lie' en 'Tinoly' die we weer heel dankbaar zijn voor alles wat ze doen voor ons en hun omgang met onze kindjes die zoooo zot zijn van hen en trekken we terug naar ons kleine Belgiëlandje.

Mijn kleine superman zag op het einde van de dag lijkbleek en je zag dat zijn hoofdje vol indrukken zaten maar hij heeft er echt van genoten. Hij laat het dan misschien niet zien in zijn neutrale gelaatsuitdrukking maar ik ken hem en ik weet dat hij het super vond. Als hij nu de foto's ziet van die dag wil hij direct terug!

Het was een dag waar we met plezier aan zullen terug denken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten