woensdag 6 november 2013

Een beetje hulp

Sinds drie weken komt er (laat het ons houden op een gemiddelde) om de 2 weken een fijne dame helpen met de kindjes. Zij komt drie uurtjes op woensdag namiddag en dat tot aan de bevalling van de buikbaby.

Officieel is komt zij vanuit de thuisbegeleiding als PPO (Praktisch Pedagogische Ondersteuning)
 meer info vind je hier http://www.tanderuis.be/public/index.asp?pg=38 .

In ons geval komt zij dus drie uurtjes met de kindjes spelen, gaat ze er mee naar de speeltuin, spelletjes, 4-uurtje, ...
Eerst vond ik het stom en te belastend. Iemand in huis terwijl ik er zelf ben en wie kent die kinderen nu beter dan ik maar na drie weken ben ik zo dankbaar en blij dat ze er is.
Elke keer zij er is kan ik dingen doen in het huishouden, doopsuiker maken, geboortekaartjes afwerken of gewoonweg gaan liggen en slapen. Het neemt echt een grote druk weg zodanig dat ik er de rest van de avond en week weer tegen kan. Zeker omdat het op woensdag is helpt het echt want in het weekend is papa er dus heb ik elke keer 2 dagen dat ik het van 's morgens tot 's avonds alleen moet doen.

Ik hoor jullie al denken 'Ach ik moet dat ook allemaal zelf doen.' maar de continue conflicten tussen de broers, de hoge zorgvraag van onze superman en de vele aandacht dat ze eisen met hun structuur, voorspelbaarheid en visualisatie is ook soms voor mij teveel van het goede. En nee ik ben niet (meer) te beschaamd om dat toe te geven. Ik ben een mens en geen robot. Doordat ik geen hulp had moest ik zoveel 's avonds doen dat ik het met 6 uurtjes slaap moest trekken als zwangere en doordat er nu wat hulp is kan ik meer slapen en ben ik frisser en energieker.

Zowel ik als de kinderen hebben er iets aan want de kinderen genieten op dat moment van de continue en exclusieve aandacht en achteraf krijgen ze een mama terug die meer geduld heeft.

Het klinkt misschien allemaal wat door elkaar maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.

Ik zal ze enorm missen als ze niet meer komt na de bevalling en de kindjes zeker en vast ook! We kunnen een nieuwe krijgen dan maar deze dame is echt heel fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten