zondag 20 oktober 2013

Buikbaby op komst...

Zoals de meeste, hetzij niet iedereen, het al weten is die buikbaby op komst.
Terwijl de kinderen heel erg uitkijken naar de komst van hun babybrus en maar niet genoeg kunnen krijgen van luisteren naar het hartje met de angel sound ben ik ondertussen bezig met de voorbereidingen.

Daarnet ging ik is even checken hoelang het nu effectief nog duurt tot mijn effectieve bevallingsdatum (en dus niet de uitgerekende) en ik kreeg een halve paniekaanval.
Nog maar zo weinig dagen?!?!?! Help!!!
Ik ben nu al een week ziek en sta dus achter op schema, mijn doopsuiker moest nu al wel af zijn en ik heb er nog minstens een week intensief werk aan. Dus ik kijk in mijn agenda en kwam tot het besef dat ik maar al twee weken zal uitrekken gezien alle afspraken die er in staan voor onze superman en de herfstvakantie die de week erna aankomt.

Manlief liep gisteren te mopperen dat hij niets kon doen mits ik ziek was en hij dus even intensief op de kindjes moest letten dus stelde ik hem voor het babybedje in elkaar te zetten, de kinderen konden dan op hun eigen kamer ernaast spelen. Nog niet nodig vond hij. Hij zegt het ook zelf dat hij nog niet beseft dat die baby er al bijna gaat zijn... Goed en wel maar het is al wel bijna zover...

Wat is er al klaar?
- 65% doopsuiker
- Alle babykleertjes gewassen maar we hebben nog niet voldoende van de kleinste maat
- Lakentjes, slaapzakjes, ... gewassen
- Buggy staat op zolder gewassen klaar
- Babyspeeltjes en spulletjes staan op zolder klaar

Wat moet er nog gebeuren?
- Babybed in elkaar zetten
- Matras voor babybed kopen
- Alles van zolder halen
- Nog enkele babykleertjes voorzien
- 35% doopsuiker afwerken
- Doopsuikermeubel maken
- Een plaatsje zoeken in de living voor de draagmand die we de eerste tijd zullen gebruiken als wiegje, daarna zien we nog wel over er een park komt of niet
- De bevallingsdatum aanduiden op onze jaarkalender
- Schema's maken voor onze superman voor als mama in het ziekenhuis ligt
- Voorraadje eten in de vriezer aangezien man lief geen keukenprins is, zelfs geen keukenhulp
- Pampers in babymaat kopen
- Een knuffeltje voor buikbaby kopen
- Geboortekaartjes kiezen en maken en daarna dan toch ook maar is de enveloppen schrijven
- Mutsjes flocken
- Geboorteslinger flocken
- Geboortecadeautjes maken voor de grote broers
- ...

Op zich perfect haalbaar ware het niet dat onze superman nog jarig is, een feestje krijgt, de sint nog komt, kerst er ook nog ergens voor valt, ...

Het zullen nog drukke tijden worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten