woensdag 27 augustus 2014

100 happy days

Al enkele dagen zie ik hier en daar op facebook een berichtje verschijnen met daarachter #100happydays . Nieuwsgierig van aard als ik ben ging ik is even op zoek via google en kwam op deze site uit...
http://www.100happydays.com/nl/
Leuk om is te gaan kijken.

Het concept sprak me onmiddellijk aan maar om nu via facebook te gaan meedoen met elke dag een foto... Dat zag ik niet zitten dus dacht ik... Waarom niet via de blog met hier en daar een foto er bij? Het gaat hem tenslotte om de essentie. Even stil staan bij de mooie dingen in het leven. Elke dag iets leuks er uit halen.
Dus zo begon ik op 14 mei 2014...

1. Een heerlijke knuffel krijgen van mijn twee oudste zoontjes tegelijkertijd.
2. De eerste herbruikbare luier rond Victor zijn poep.
3. Kindjes hun snoetje als papa thuis komt.
4. Vrienden op bezoek.
5. De vorderingen aan het speeltuig zien.
6. Het telefoontje dat Lucas eerstes staat op de wachtlijst in plaats van vierdes.
7. Dat het schooloverleg goed ging.
8. Mijn nieuwste draagdoek die ik cadeau kreeg van mijn tante die deze meebracht uit Zuid Afrika.
 9. De directeur van Lucas zijn nieuwe school die bevestigd dat Lucas op 1 september zal kunnen starten, maar officieel staat hij nog op de wachtlijst.
10. In de vroege ochtendzon en een zacht briesje de luierwas ophangen. 
11. Papa die het nieuwe speeltuig afwerkt (enkel het dak moet er nog op, maar de kindjes kunnen al fijn spelen)
12. Met Victor knuffelen in de tuin terwijl de grote broers zich uitleven.
13. Victor is alweer 5 maanden oud.
14. Lucas is officieel van de wachtlijst en we mogen op intakegesprek gaan. Hij zal 1 september kunnen starten!!! 
15. De kindjes die met hun papa bellen. 
16. Samen met het ganse gezin cake bakken en papa die met de kindjes schildert.  
17. Een gezellige dag bij een fijne vriendin. 
18. Onze buit in de kringwinkel.
19. Lucas die voor het eerst met zijn armen zwom na meer dan 20 lessen onzeker te zijn daarover.
20. De frisse groentjes op mijn bord bij het avondeten.
21. De muursticker die eindelijk af is.
22. Manlief die thuis komt met een roosje voor mij.
23. De levering van de vaderdagscadeau'tjes.
24. De twee grootste broers die heerlijk samen spelen.
25. Gezellige BBQ met de schoonbroer en zijn kindjes.
26. Ons terras dat we helemaal leeg ruimde en waar papa een mini terras aanlegde zodat de kindjes toch proper met hun huisje kunnen spelen.
27. Dat we gespaard zijn gebleven van giga hagelbollen.
28. De super spontane knuffel van Thibeau.
29. Mijn gekleurde was buiten zien hangen in het zonnetje.
30. Het ganse gezin zien genieten van de tuin en water.
31. De overheerlijke volkoren pasta salade met groentjes en tonijn die ik maakte.
32. De vooruitgang aan de poesjes hun buitenverblijf.
33. De liefde van onze kindjes voor Groentje als blijkt dat Groentje ziek is.
34. Thibeau die probeert te breakdancen.
35. Te horen krijgen dat iemand dat niet spontaan zwanger kon raken van haar eerste twee wondertjes nu toch onverwacht spontaan zwanger werd. We wensen jullie al het geluk van de wereld toe met jullie derde wondertje!
36. De liefde die er is tussen de drie broers.
37. Lucas is officieel ingeschreven in zijn nieuwe school!
38. Wandeling in het bos met het hele gezin.
39. Thibeau die in het diepe zwembad durft springen tijdens de zwemles.
40. De afscheidsgeschenkjes voor de juffen die af zijn.
41. De blije gezichten van de therapeuten op het RC toen ze hun geschenkje kregen.
42. Drie goedgeluimde gezichtjes toen ze uit bed kwamen.
43. Het emotionele afscheidsfeestje op het RC.
44. Niet naar de winkel gaan op een vrijdagavond.
45. De nieuwe schoentjes van onze kindjes.
46. Dat ik zo'n lieve echtgenoot heb.
47. De opgeruimde kasten.
48. Dat het zonnetje schijnt en ik mijn dag dus terug kan beginnen met de was ophangen.
49. Mijn drie nieuwe draagdoekjes!
50. Een complimentje van een vriendin.
51. Eerste dag zonder roepen.
52. Stiekem om half 7 al uit bed schuiven om koffiekoeken te bakken en koffie te zetten en er dan stilletjes vandoor gaan met enkel Victor terwijl de drie mannen nog slapen. Alleen naar de markt vroeg in de ochtend. Zalig!
53. Lucas die super stoer was bij het haar knippen!
54. De babbel met het ventje over het nieuws dat we die dag kregen.
55. De nieuwe kleuterdrager voor Lucas en Thibeau.
56. Het nieuws van het klasje in de nieuwe school van Lucas.
57. De knuffels van de kindjes.
58. Afgewerkte bedankjes.
59. Manlief die 1.5 uur vrijwillig nieuwe kleren koos waar ik me dan nog voor 200% kon achter zetten!
60.Victor zijn doop en onze eerste huwelijksverjaardag.
61. Dat ik nog steeds borstvoeding geef.
62. Dat mijn eerste eigen onderzoek best wel mee viel.
63. Het zwembad plaatsen.
64. Lucas die zegt tegen Thibeau dat ze beste vriendjes zijn.
65. De spontane 'Ik hou van jou' zinnetjes die Lucas en Thibeau continu tegen elkaar en ons zeggen.
66. Genieten van het zwembad, de zon, lachende kindjes in de tuin, ...
67. De kindjes zich zien uitleven op het mini blotevoetenpad.
68. Ons uitstapje naar de zoo.
69. Thibeau die super blij is met zijn zwemoordopjes.
70. De aankomst van alle nieuwe luiertjes.
71. De T-shirtjes die ik flockte voor de kindjes.
72. Lucas die Victor doet schaterlachen.
73. Mijn draagdoek die ik knalrood verfde.
74. Het zien van de nieuwe meubeltjes in mijn bomma haar nieuwe appartement.
75. Dat ook de tweede reeks onderzoeken van mezelf goed meevielen ondanks dat ze heel confronterend waren.
76. Dat ik de eerste dag na papa zijn vakantie met glans heb doorstaan met de kindjes.
77. Het wandelingetje dat ik met Thibeau en Victor maakte terwijl Lucas naar het revalidatiecentrum was.
78. Hoe de twee grootste toch best wel veel (heel veel) mooi samen spelen en heel fijne vriendjes zijn naast het broer zijn.
79. 'Mama IK wil Victor verzorgen!' het standaardzinnetje is van de twee grote broers en ze zo lief zijn voor hun kleine broertje. Alleen hiervoor al zou ik zo aan een vierde beginnen.
80. Ons uitstapje naar de dierentuin.
81. Lucas zijn eerste tandje er uit.
82. Dat mijn man zijn 'angst' voor facebook opzij zette om zo aan LLL hulp te vragen. Had hij dat niet uit zichzelf voor mij gedaan had ik nu (dag erna) nog steeds niet op mijn benen kunnen staan van de migraine.
83. Mijn allereerste wrap scraps!
84. Hoe erg kindjes uitkijken naar papa zijn thuiskomst na zijn werkdag.
85. Hoe flinke kinderen ik eigenlijk wel niet heb.
86. De ringsling die ik maakte.
87. Dat ik er kan en mag zijn voor goede vrienden in moeilijke tijden.
88. Het eerste deel van mijn tas klaar.
89. Dat de kindjes wel heel veel en mooi kleuren tegenwoordig.
90. Lucas die zelfstandig kan douchen en daarbij zingt!
91. Dat Lucas zo'n zacht kind is.
92. Dat ik de spulletjes heb om mijn tas af te maken.
93. De draagdoek die ik kreeg voor moederdag.
94. De belangrijke beslissing die we na lang wikken en wegen hebben genomen. (Later meer daarover.)
95. Een super fijne namiddag met hele goede vrienden. We deden het blotevoetenpad, een belevenis die je zeker is moet proberen maar niet aan te raden voor kleine kindjes.
 
96. Knutselen met de kindjes.
97. Dat de eerste reacties op onze beslissing nog wel meevallen.
98. Het snoezelen met Victor.
99. Dat ik zo verbaasd ben door de uitgebreide kennis van onze twee grote jongens.
100. Dat ik na 100 dagen besef dat ik heel erg gelukkig ben met wat ik heb.

Ik leerde uit deze 100 dagen dat ik best wel om veel dingen gelukkig ben. Grote maar vooral ook veel hele kleine. Ik heb vaak dagen gehad dat ik gewoon niet kon kiezen wat schrijven omdat er zoveel leuke dingen zijn. Elke dag weer die lieve knuffels en kusjes van onze kindjes. Dagelijks zeggen ze wel uit zichzelf hoeveel ze van me houden. Elke dag weer eten op mijn bord hebben en fijne mensen rondom ons. Ik kan oprecht zeggen dat ik gelukkig ben met het leven dat ik heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten