dinsdag 4 december 2012

De feestperiode

Vandaag is mijn kleine superman jarig en vandaag...
Mijn kleine superman ligt momenteel onder een dekentje op de zetel met de storio in zijn handen en een geluidswerende hoofdtelefoon op zijn hoofd. Toch is hij alleen thuis met mij want kleine broer is op school. Hij heeft even geprobeerd van met de trein te spelen, te kleuren en te puzzelen maar alle drie de pogingen leidde tot een hulpeloos huilen en dat al na 5 minuutjes elke keer. Als ik hem bij mij nam zakte hij als een pudding in elkaar. Hij is mentaal helemaal op. Inslapen wil niet meer lukken. Hij eet en drinkt amper en wil enkel nog praten buitenshuis, ah ja daar 'moet' hij zich 'sterk' houden. Een regel die hij zichzelf heeft opgelegd.

Eergisteren verjaardagsfeest
Gisteren sint bezoek op RC
Vandaag was het normaal zijn verjaardagsfeest op school maar hij is thuis
Morgen verjaardagsfeest RC
Donderdag sint op school maar hij gaat maar een halve dag dus het is maar de vraag of hij die zal zien en als ik merk dat het nog niet beter is blijft ook donderdag een hele dag thuis

Het zijn immens zware dagen voor hem en hij trekt het niet meer. Alles gaat ongestructureerd vol chaos en veel drukte, ondanks alle hulpmiddelen die ik uit de kast trek.

Ik doe al het mogelijke dat ik kan om hem te helpen, maar soms raak ik ook uitgeput met ideeën. Ik maakte tal van schema's bij, timetimer is terug in gebruik, ik laat hem zoveel mogelijk met rust en help hem daar waar hij het vraag, ... Toch lijkt niets te werken.

Op school en het RC is hij plots een voorbeeldkind... ja hoe zou dat komen? Nee niet omdat het momenteel goed gaat met hem, maar net omdat het zo slecht gaat! Dat lijken ze op school maar niet te snappen. Het klinkt natuurlijk ook geheel onlogisch maar toch is het zo bij hem. Hoe slechter hij zich voelt des te 'sterker' gaat hij zich buitenshuis voor doen en des te erger wordt de situatie thuis en vooral... des te slechter gaat het in zijn kleine hoofdje.

Kerst en nieuwjaar komen er nog aan om nog maar te zwijgen over de verhuis. Ik ga blij zijn als we euhm... eind februari(?) zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten